الوقت يقدر يحل اى حاجة ومع مرور الوقت هتقدر هتبدأ تتعود فتنسى فتعيش وكانه محصلش وهتستغرب وقتها الى كنت بتحسة زمان قبل ما يمر الوقت دة كلة ... دة كان كلامهم....... ولكن بالحقيقة الوقت مش بيحل حاجة كل مافى الموضوع ان التفاصيل بتتراكم فوق بعضها فتبدأ التفاصيل المؤلمة  او الى عاوز تنساها تنزل تحت ويطلع فوقها تفاصيل تانية مؤلمة او عادية او سعيدة لحد وبعد وقت ما تدفن التفاصيل والذكريات تحت خالص فتفكر ان الوقت محاها واثرها راح ووجعها خف لحد ما تمر باغنية ..كلمة .. مكان ..شخص .. ذكرى..ترجع كل التفاصيل الى اتمنيت تنساها وسعيت لكدة وتناسيتها لحد ما فكرت انك نسيتها ترجع تشتعل من اول وجديد وكان الوقت والسنين مغيروش حاجة وكان التفاصيل سيباك من امبارح ومعداش عمر عليها ومعداش عليها وقت فمتصدقش الوقت بيديك فرصة تتناسى بس عمرك ما هتنسى كلة محفور بقلبك حتى صدفة ما. على شكل اغنية .. كلمة.. مكان ...شخص  وهترجع تفتكر وتحس بكل حاجة .... كأنها كانت امبارح ......
#كتاباتى

ليست هناك تعليقات